مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 08:572022-05-09فرهنگي

ظرفیت های استان قزوین در حوزه شعر فعال شود


شاعر طنز پرداز با بیان اینکه باید ظرفیت های استان قزوین در حوزه شعر فعال شود، گفت: استمرار و افزایش محافل شعر به تقویت شعرای قزوینی کمک می کند.

- ناصر فیض در حاشیه محفل طنز سنگ پا که یکشنبه شب در مجموعه تاریخی حمام قجر برگزار شد اظهار کرد: محفل سنگ پا برای گردهمایی شاعران طنزپرداز باید پیش از این برگزار می شد زیرا استان قزوین یادآور اشخاص برجسته ای از جمله عبید زاکانی است به گونه ای که اگر عبید زاکانی از زبان فارسی گرفته شود یکی از زیبایی های طنز فارسی گرفته خواهد شد.

این شاعر طنزپرداز افزود: با توجه به پیشینه درخشان استان قزوین در حوزه شعر طنز از قزوین انتظار می رود علاوه بر محفل سنگ پا محافل طنز متعددی در استان برگزار شود.

وی بیان کرد: انتخاب عنوان سنگ پا برای محفل شعر طنز در قزوین انتخاب بجا و شایسته ای است و از سوی دیگر در حوزه طنز نیز ضرب المثلی با مضمون سنگ پا و قزوین وجود دارد که فارغ از پرداختن به اصل داستان می توان به ضرب المثل معروف در این حوزه استناد کرد.

این شاعر تصریح کرد: افرادی که در محفل سنگ پا گردهم آمدند افرادی هستند که پیش از آن در حوزه شعر غیر طنز و سپس شعر طنز خود را معرفی کرده اند که این مسئله بسیار ارزشمند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت های استان قزوین در حوزه شعر فعال شود

ظرفیت های استان قزوین در حوزه شعر فعال شود