مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-09اقتصادي

ضرورت حذف ارز ترجیحی/ آثار تورمی در اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی دیده و مهار شود


عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با تاکید بر ضرورت حذف ارز ترجیحی، گفت: اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی باید اثرات تورمی دیده و مهار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری  فارس از مازندران، موضوع حذف ارز ترجیحی و اختصاص یارانه به کم درآمدها و بسیاری دیگر علامت سوال های زیادی را پیش روی افراد جامعه به وجود آورده که در این زمینه به سراغ فواد عشقی عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری رفتیم که در ادامه با هم می خوانیم؛  ارز ترجیحی رانت بزرگی ایجاد کرده است * فارس: اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی باید به چه صورت باشد؟  عشقی: به طور کلی حذف ارز ترجیحی به دلیل رانت بزرگی که ایجاد کرده است، لازم و ضروری به نظر می رسد.

شواهد بسیاری در اقتصاد ایران و جهان وجود دارد که به طور کلی هر کالا یا خدمت دو نرخی منجر به ناکارآمدی و عدم تعادل در اقتصاد و ایجاد رانت می شود که شاید بسیار پیش تر از این باید این سیاست اعمال می شد.

اما مساله اینجاست که هر سیاست اقتصادی باید با توجه به اتمسفر اقتصاد در آن زمان و نیز ملزوماتی که آن سیاست نیاز دارد و آثار کوتاه مدت و بلند مدتی که در آن اقتصاد دارد، اعمال شود؛  ای بسا سیاست های درستی که اجرای نادرست آنها منجر به شکست آنها و آثار زیان بار بر اقتصاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حذف ارز ترجیحی/ آثار تورمی در اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی دیده و مهار شود

ضرورت حذف ارز ترجیحی/ آثار تورمی در اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی دیده و مهار شود