مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 09:272022-05-09اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی خواهد گذاشت


حذف ارز 4200 تومانی در دراز مدت بر رشد اقتصادی کشور تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

- شهلا عموری مدیر اتاق بازرگانی اهواز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دولت هزینه زیادی را صرف واردات کالا می کند که با توجه به خروج ارز 4200 تومانی از کشور و عرضه کالاها با قیمت آزاد در بازار، باید اقدام به حذف این ارز به صورت تدریجی و با شیب ملایم صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر با وجود واردات کالا با ارز 4200 تومانی شاهد گرانی همان کالاها در بازار بودیم و این نوع واردات جز خروج سرمایه ارزی کشور سود دیگری به دنبال نداشت.

مدیر اتاق بازرگانی اهواز گفت دولت باید زیرساخت های لازم جهت توزیع منابع در بخش تولید با مشارکت و همکاری بخش خصوصی را فراهم کند و با هدایت منابع به سمت ایجاد محصول داخلی وابستگی به واردات را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اگرچه تاثیر استفاده نادرست و غیرهدفمند از منابع اختصاصی به ارز 4200 تومانی در اقتصاد جامعه احساس می شود اما باید دقت داشت که تا زمان تعیین سازوکارهای کارشناسی ازهر اقدام شتاب زده ای پرهیز شود.

شهلا عموری تصریح کرد: علی رغم آنکه سهم بسیار زیادی از ارز 4200 تومانی به برخی از کالاها اختصاص داده می شود اما قیمت عرضه این کالاها در بازار شباهتی به کالایی که یارانه دریافت کرده است ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی خواهد گذاشت

حذف ارز 4200 تومانی تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی خواهد گذاشت