مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-09بين الملل

دور جدید تقابل ابوظبی با ریاض؛ از ضرب شست در شرق یمن تا مهره چینی در دولت


در سایه تشکیل شورای ریاستی در یمن و افشای نیت ریاض در قبال شرق این کشور، ابوظبی به منظور تقویت نفوذش در شورای ریاستی با یکی از معاونان این شورا وارد معامله شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف عربی تحت هدایت عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی، بیش از هفت سال پیش با هدف شکست اهداف انقلاب یمن تجاوز به این کشور را آغاز کرد اما از همان ابتدا، اختلافات میان دو بازیگر اصلی این ائتلاف یعنی امارات و عربستان سعودی، در صحنه عملیات یمن مشهود بود و رقابت آن ها در مناطق جنوبی و شرقی یمن برای چپاول سرمایه های این کشور و شکنندگی ائتلافشان از همان آغاز، غیرقابل کتمان بود.

  اخیرا با اعلام آتش بس دو ماهه سازمان ملل در یمن که در واقع به منزله دادن فرصتی مجدد به ائتلاف سعودی برای تنظیم صفوف خود از نظر سیاسی و نظامی بود، ریاض با کنار گذاشتن عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن اقدام به تشکیل شورای ریاستی تحت هدایت رشاد العلیمی کرد.

امری که گامی برای متحد کردن جناح های وفادار به ائتلاف سعودی در مقابل صنعاء  به شمار می رفت.

در کنار این اقدام، ریاض تلاش کرد تا به نوعی، امارات را نیز دور بزند و منافع خود را تامین کند، امری که با واکنش جدی ابوظبی همراه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور جدید تقابل ابوظبی با ریاض؛ از ضرب شست در شرق یمن تا مهره چینی در دولت

دور جدید تقابل ابوظبی با ریاض؛ از ضرب شست در شرق یمن تا مهره چینی در دولت