مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 11:572022-05-09اقتصادي

آغاز فصل دوم مرمت بنای تاریخی امامزاده عباس خمین


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین گفت: فاز دوم عملیات استحکام بخشی و مرمت دیواره های ضلع غربی بنای تاریخی امامزاده عباس در روستای رباط ارجمند شهرستان خمین آغاز شد.

- علی مشهدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در خمین با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای این دوره از مرمت 500 میلیون ریال است، اظهار کرد: استحکام بخشی پی دیوارها، دیوار چینی و مرمت قسمت های آسیب دیده از برنامه ها و اقدامات این دوره از مرمت خواهد بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه فاز اول مرمت این بنای تاریخی در آبان ماه سال گذشته انجام شده است، افزود: در مرحله گذشته، عملیات آواربرداری جانبی حدود 200 تن نخاله انجام شد و همچنین عملیات استحکام بخشی پی و دیوار چینی به مساحت 150 متر مربع اجرا شد.

مشهدی افزود: با توجه به گذر زمان و خشتی بودن این بنای تاریخی و مذهبی و وجود رطوبت در زمین های کشاورزی مجاور بنا، نیاز است، پی های ساختمان استحکام بخشی و نمای آن بهسازی و مرمت شود.

وی یاد آور شد: بنای تاریخی امامزاده عباس خمین مربوط به دوره صفویه  به شماره  16444 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل دوم مرمت بنای تاریخی امامزاده عباس خمین

آغاز فصل دوم مرمت بنای تاریخی امامزاده عباس خمین