مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-05-09اقتصادي

یارانه آرد به نام مردم ایران و به کام کشورهای همسایه بود


شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: یارانه آرد به نام مردم ایران و به کام کشورهای همسایه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: در نظام تأمین گندم و آرد صنف و صنعت، پرداخت یارانه به این بخش باعث شده که با وجود بالا رفتن قیمت گندم، نرخ آرد صنایع ثابت بماند و همین امر، موجب افزایش شکاف قیمتی بین خرید گندم و فروش آرد به واحدهای صنف و صنعت، شده است.

به دلیل افزایش جهانی قیمت ها طی ماه های اخیر، قاچاق آرد به کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته بود و دلالان با خرید آرد یارانه ای از صنایع، اقدام به فروش آن در مرز پاکستان به دو برابر و در مرز ترکیه به سه برابر قیمتی که دولت در اختیار صنایع قرار می داد، می کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر خروج مستقیم آرد توسط دلالان از کشور به طور مستقیم و قاچاق آن به کشورهای همسایه، بخش قابل توجهی از آرد یارانه ای به محصولاتی مانند ماکارونی تبدیل می شد و با قیمت های جهانی صادر می شد که به این ترتیب، سود هنگفت ناشی از صادرات محصولی که از یارانه کلانی برخوردار بود، صرفاً به جیب افراد معدودی می رفت.

این گزارش می افزاید، برای درک این موضوع، کافی است بدانیم که دولت، گندم صنف و صنعت (دوروم) را با نرخ هر کیلوگرم 11 هزار و 920 تومان به صورت تضمینی، از کشاورزان خریداری می کرد و آن ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه آرد به نام مردم ایران و به کام کشورهای همسایه بود

یارانه آرد به نام مردم ایران و به کام کشورهای همسایه بود