مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 13:572022-05-09بين الملل

نفت روسیه رقیب ایران در چین شد


ارزیابی اولیه شرکت تحقیقاتی ورتکسا نشان می دهد چین در آوریل 650 هزار بشکه در روز نفت ایران را وارد کرد که اندکی کمتر از 700 هزار بشکه در روز تخلیه شده در مارس بود.

- رویترز در گزارشی مدعی شد واردات نفت ایران به چین در آوریل تحت تاثیر قرنطینه های کرونا و افزایش واردات از روسیه، از اوجی که اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022 داشت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش رویترز آمده است: اگر چه خرید نفت ایران کاهش پیدا کرد، اما همچنان هفت درصد از واردات نفت چین به حساب می آید.

در این بین، نفت روسیه که هدف تحریمهای خودخواسته خریداران غربی قرار گرفته است، به مقصد چین روانه شده است.

روسیه در اقدامی که آن را عملیات نظامی ویژه می خواند، 24 فوریه ده ها هزار نیرو به اوکراین فرستاد و مشتریان نفت این کشور به دلیل نگرانی از تحریمها علیه مسکو، از خرید نفت روسیه فاصله گرفتند.

بر اساس گزارش رویترز، ارزیابی اولیه شرکت تحقیقاتی ورتکسا نشان می دهد چین در آوریل 650 هزار بشکه در روز نفت ایران را وارد کرد که اندکی کمتر از 700 هزار بشکه در روز تخلیه شده در مارس بود.

شرکت تحقیقاتی کپلر صادرات نفت ایران به چین در آوریل را 575 هزار بشکه در روز تخمین زد که کمتر از 840 هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست سال 2022 بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت روسیه رقیب ایران در چین شد

نفت روسیه رقیب ایران در چین شد