مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 15:022022-05-09سياسي

زلزله سیاسی در ایرلند شمالی؛ استقلال طلبان در انتخابات تاریخ ساز شدند


حزب ملی گرای ایرلند که طرفدار استقلال از انگلیس و مخالف برگزیت است، موفق شد در تاریخ 101 ساله خود برای اولین بار بیشترین کرسی را در پارلمان از آن خود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، رأی دهندگان ایرلند شمالی به پای صندوق های رأی رفتند تا 90 عضو جدید مجلس قانونگذاری را انتخاب کنند و شین فین حزب ناسیونالیست و جمهوری خواه ایرلند شمالی که از مخالفان برگزیت و موافقان استقلال از انگلیس است، تاریخ ساز شد و موفق شد در تاریخ 101 ساله خود، بیشترین کرسی ها را در مجلس ایرلند شمالی به دست آورد.

بر اساس گزارش شبکه اسکای نیوز ، همانطور که شمارش آراء در ساعات اولیه صبح روز گذشته (یکشنبه)  به پایان رسید، نتایج نهایی نشان داد که شین فین با 27 کرسی، حزب دموکراتیک اتحادگرا (DUP) را که دارای 25 کرسی است، به رتبه دوم برده است.

میشل اونیل معاون رییس حزب شین فین، در حال حاضر قرار است اولین وزیر اول ملی گرا در ایرلند شمالی شود.

میشل اونیل در اولین سخنرانی پیروزی حزب خود، با تاریخی توصیف کردن این پیروزی گفت: امروز نمایانگر لحظه بسیار مهمی از تغییر است.

امروز عصر جدیدی آغاز می شو که من بر این باورم که به همه ما فرصت می دهد روابط در این جامعه را بر اساس انصاف و برابرابری عدالت اجتماعی مجدداً تصور کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله سیاسی در ایرلند شمالی؛ استقلال طلبان در انتخابات تاریخ ساز شدند

زلزله سیاسی در ایرلند شمالی؛ استقلال طلبان در انتخابات تاریخ ساز شدند