مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 18:522022-05-09بين الملل

گزارش خبرنگار فارس از «روز پیروزی» در پایتخت اوکراین


خبرنگار فارس با حضور در کی یف به گزارش سایت قطره و به نقل ازحال و هوای این شهر در روز نهم مه که کشورهای شوروی سابق آن را «روز پیروزی» بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم می خواندند و یاد قربانیان را گرامی می دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، امروز نهم مه، هفتاد و ششمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم است که در کشورهای شوروی سابق روز پیروزی نامگذاری شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازاحسان رفاهی خبرنگار فارس در اوکراین، هر ساله هزاران نفر در مراسم گرامیداشت روز پیروزی که در اوکراین روزی پیروزی بر نازیسم خوانده می شود در پارک شکوه ابدی در مرکز پایتخت اوکراین اطراف نماد سربازان بی نام جمع می شوند و با اهدای گل یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم را گرامی می دارند.

  بین هشت تا 10 میلیون اوکراینی در خلال جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند.

در سال های اخیر و بعد از ممنوعیت استفاده از نمادهای ارتش سرخ و کمونیسم در اوکراین، این مراسم گاهی با تنش هم همراه بوده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، با گذشت سال ها از جنگ جهانی دوم، وضعیت امروز در اوکراین گواه آن است که جنگ ها در جهان هنوز پایان نیافته و انسان های بی گناه قربانی جنگ میان قدرت های جهانی هستند.

   


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش خبرنگار فارس از «روز پیروزی» در پایتخت اوکراین

گزارش خبرنگار فارس از «روز پیروزی» در پایتخت اوکراین