مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 22:072022-05-09پزشكي

اصفهان در رتبه هفتم بیماری تالاسمی قرار دارد/ دغدغه کمبود دارو


مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران گفت: اصفهان در رتبه هفتم بیماران تالاسمی کشور قرار دارد و کمبود دارو بزرگ ترین دغدغه بیماران به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یونس عرب شامگاه دوشنبه در نشست خبری تشریح همایش ملی مدیران انجمن های تالاسمی کشور در اصفهان اظهار داشت: این همایش سه روزه با حضور 47 نفر از مدیران عامل انجمن ها و مهمان های ویژه مانند مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو، دکتر مهدی انصاری رییس آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و کارشناس تالاسمی وزارت بهداشت و مدیر عامل انتقال خون ایران برگزار خواهد شد که در حاشیه آن از مرکز انتقال خون اصفهان بازدید به عمل می آید.

وی با بیان اینکه سال ها این همایش در شمال کشور برگزار و امسال در اصفهان برپا می شود، گفت: انجمن تالاسمی کشور یکی از با سابقه ترین انجمن ها در حوزه سلامت است که از سال 63 آغاز به کار کرده و در سال 68 مجوز گرفت و مؤسس آن زنده یاد مینا ایزدیار پزشک و درمانگر تالاسمی بود.

اجباری کردن غربالگری تالاسمی قبل از ازدواج مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران از مهم ترین فعالیت های انجمن گفت: اجباری کردن غربالگری تالاسمی قبل از ازدواج از شاخص ترین اقدامات است که در مراکز بهداشت تشخیص تالاسمی مینور انجام می شود و در صورت تشخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان در رتبه هفتم بیماری تالاسمی قرار دارد/ دغدغه کمبود دارو

اصفهان در رتبه هفتم بیماری تالاسمی قرار دارد/ دغدغه کمبود دارو