مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 06:572022-05-10پزشكي

افرادی که نقرس دارند باید چه غذاهایی بخورند


عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماران مبتلا به نقرس باید رژیم غذایی کم پورین داشته باشند.

- ، غزاله اسلامیان افزود: بالا رفتن اسیداوریک در خون افراد مبتلا به نقرس موجب رسوب این ترکیب به همراه سدیم در مفاصل مختلف فرد و در نتیجه دردهای مزمن آرتریتی می شود.

به گفته وی این عارضه بیشتر در مفاصل کوچک مربوط به انگشتان دست و پا ارخ می دهد.

اسلامیان به افراد مبتلا به نقرس که دارای اضافه وزن و چاقی هستند توصیه کرد که در گام اول نسبت به به کاهش وزن اصولی اقدام کنند.

وی افزود: در مبتلایان به نقرس، غلظت اسید اوریک افزایش می یابد، در نتیجه برای این بیماران یک رژیم غذایی کم پورین تجویز می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: پورین ها در داخل سلول های مواد غذایی در ملکول های DNA و RNA وجود دارند و در نتیجه میزان پورین موجود در هر ماده غذایی به تعداد سلول های آن ماده غذایی بستگی دارد و هرچه تعداد سلول های یک ماده غذایی بیشتر باشد میزان پورین موجود در آن ماده غذایی نیز بیشتر است.

به گفته وی، به طور مثال تخم مرغ در کل، یک سلول است و به اندازه یک سلول پورین دارد، در حالی که جگر، دل و قلوه دارای تعداد زیادی سلول هستند و به همان نسبت هم پورین بیشتری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرادی که نقرس دارند باید چه غذاهایی بخورند

افرادی که نقرس دارند باید چه غذاهایی بخورند