مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-05-10بين الملل

تشدید تحقیقات امنیتی از «کاسپراسکای» به بهانه جنگ اوکراین


دولت بایدن در اوایل سال جاری در بحبوحه ترس از حملات سایبری روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین، تحقیقات امنیت ملی را در مورد نرم افزار آنتی ویروس این شرکت تشدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پرونده تحقیقات از کاسپراسکای در سال گذشته توسط وزارت دادگستری به وزارت بازرگانی آمریکا ارجاع شد، اما پیشرفت این تحقیقات کند بود تا اینکه کاخ سفید و سایر مقامات دولتی خواستار جدیت بیشتر در این زمینه در ماه مارس شدند.

دولت بایدن نگران است کرملین بتواند از نرم افزار آنتی ویروس کاسپراسکای برای دسترسی به اطلاعات سیستم های رایانه ای استفاده کرده و اطلاعات حساس را از رایانه های آمریکایی بدزدد یا با تشدید تنش ها بین مسکو و غرب، آنها را دستکاری کند.

منابه نزدیک به رویترز گفتند که دسترسی روسیه به شبکه های پیمانکاران فدرال و اپراتورهای زیرساخت های حیاتی ایالات متحده مانند شبکه های برق بسیار نگران کننده است.

رگولاتوری ایالات متحده قبلاً استفاده دولت فدرال از نرم افزار کسپرسکی را ممنوع کرده بود و ممکن است در نهایت این شرکت مجبور شود اقداماتی را برای کاهش خطرات ناشی از محصولاتش انجام دهد یا آمریکایی ها به طور کامل از استفاده از آن منع شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تحقیقات امنیتی از «کاسپراسکای» به بهانه جنگ اوکراین

تشدید تحقیقات امنیتی از «کاسپراسکای» به بهانه جنگ اوکراین