مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-10سياسي

نماینده زابل از پاسخ امیرعبداللهیان درباره حقابه هیرمند به طور مشروط قانع شد


عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس از پاسخ های وزیر امور خارجه به سؤالش در خصوص وضعیت حقابه ایران از رودخانه هیرمند به طور مشروط قانع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سؤال ملی حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره پیگیری حقابه ایران از رودخانه هیرمند، با توجه به مشکلات آبی و زیست محیطی در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت و وزیر امور خارجه به تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در شرح سؤال خود اظهار داشت: علیرغم خدمات نظام جمهوری اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان که بر کسی پوشیده نیست، به دلیل عدم مدیریت فرصت ها این منطقه به چنین وضعیتی دچار شده، آن هم در حالی که عمده فعالیت پایه مردمان این منطقه کشاورزی و دامپروری است که وابستگی 100درصدی به رودخانه هیرمند دارند.

وی افزود: استمرار بیش از دو دهه ای خشکسالی، وضعیت معیشتی مردم این منطقه را بحرانی کرده و منجر به مهاجرت های پیوسته و حاشیه نشینی ها آنها در دیگر نقاط شده که آن مسأله هم در نوع خودش مشکلات دیگری به بار خواهد آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده زابل از پاسخ امیرعبداللهیان درباره حقابه هیرمند به طور مشروط قانع شد

نماینده زابل از پاسخ امیرعبداللهیان درباره حقابه هیرمند به طور مشروط قانع شد