مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-05-10اقتصادي

انجام 1430 عمل کاشت حلزون شنوایی در سال 1400


رییس هیأت امنای صرفه جویی ارزی از انجام 1430 عمل کاشت حلزون شنوایی در سال 1400 خبر داد.

- ، سیدحسین صفوی گفت: کمتر از 20 درصد از بودجه های مصوب برای خرید پروتز به هیأت امنا تخصیص یافته و سازمان های بیمه گر نیز برای پوشش بیمه تجهیزات و خدمات مربوط به این اعمال اقدامی نکرده اند.

وی افزود: در تاریخ 29 ساله کاشت حلزون شنوایی در کشور، تعداد پروتزهای حلزون شنوایی تحویلی از سوی هیأت امنای صرفه جویی ارزی به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور در سال گذشته، یک رکورد محسوب می شود.

صفوی ادامه داد: دست یابی به رکورد فوق در شرایطی محقق شده که در سال 1400، کشور با سه خیزش بزرگ همه گیری ویروس کووید 19 مواجه شده بود و به دلیل آماده باش اکثر تخت های بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به این بیماری، عملاً بخش های کاشت حلزون کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بودند.

با این وجود هیأت امنای صرفه جویی ارزی جهت پاسخ گویی به نیازهای درمانی بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی، با تلاشی مضاعف نسبت به تأمین پروتزهای مورد نیاز برای انجام این اعمال اقدام نمود.

رییس هیأت امنای صرفه جویی ارزی هم چنین در خصوص نحوه تأمین این تعداد پروتز گفت: با توجه به محدودیت سنی جراحی های کاشت حلزون شنوایی، تمرکز و تلاش هیأت امنای صرفه جویی ارزی بر تأمین به موقع پروتز حلز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 1430 عمل کاشت حلزون شنوایی در سال 1400

انجام 1430 عمل کاشت حلزون شنوایی در سال 1400