مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 10:022022-05-10سياسي

توسعه آموزش های مهارتی اولویت سیاست های بالادستی نظام است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در جریان دیدار با معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در گذشته بسیار مورد توجه قرار داشت، بحث مهارت آموزی بود.

وی افزود: همین الان اگر با افراد مسن صحبت کنیم هر کدام چندین مهارت فنی را کار کرده بودند؛ شاید این مهارت ها متناسب با استانداردهای فنی و حرفه ای کشور نباشد ولی به خوبی نشان دهنده جایگاه مهارت آموزی در کشور است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم یزد بر اساس همین آموزه ها حرکت کردند و این معماری و آبادانی و تمدن را در دل کویر ایجاد کردند و امروزه همین موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است.

جوکار با بیان این که در دوره ای توسعه استان یزد بر پایه صنایع سخت شکل گرفت تصریح کرد: این صنایع با ویژگی های اقلیمی و فرهنگی یزد همخوانی نداشت و همین موضوع سبب مهاجرپذیری گسترده شد به گونه ای که در یکی از شهرستان های استان بیش از 50 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی غیر یزدی هستند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در کشور خاطرنشان کرد: در سیاست های بالادستی توجه ویژه ای به مباحث آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفته و حتی در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش و آموزش عالی ملزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آموزش های مهارتی اولویت سیاست های بالادستی نظام است

توسعه آموزش های مهارتی اولویت سیاست های بالادستی نظام است