مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-05-10اقتصادي

رشد 120 درصدی صادرات ایران به آفریقا


رییس اداره غرب و مرکز آفریقا در وزارت امور خارجه گفت: صادرات ایران به قاره آفریقا در سال 1400 با 120 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اکبر رضایی صبح سه شنبه در همایش بررسی بازار کشور سنگال که با ارتباط ویدئو کنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور و نمایندگان تعدادی از مجموعه های صنعتی البرز همراه بود، اظهار کرد: غرب آفریقا جمعیتی نزدیک به 400 میلیون نفر دارد و یک منطقه جمعیتی مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه صادرات ایران است.

وی ادامه داد: بیش از 20 کشور از جمله سنگال، غنا، ساحل عاج، نیجریه، مالی و گینه در غرب آفریقا واقع شده است و از ظرفیت خوبی به لحاظ روابط تجاری برخوردار هستند.

رییس اداره غرب و مرکز آفریقا در وزارت امور خارجه گفت: یکی از اهداف این همایش آشنایی تجار، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی البرز با ظرفیت های کشورهای غرب آسیا به عنوان بازار هدف گسترده و جاذب برای صادرات تولیدات و محصولات ایرانی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کالاها و محصولات مصرفی از مواد غذایی گرفته تا ماشین آلات، صنایع پتروشیمی، مشتقات نفتی و دیگر محصولات در سنگال وارداتی است، گفت: این مهم فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی فراهم کرده و شکوفایی تجارت خارجی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 120 درصدی صادرات ایران به آفریقا

رشد 120 درصدی صادرات ایران به آفریقا