مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-05-10اقتصادي

نبود مسیر مستقیم دریایی از بندرعباس به سنگال یک ضعف جدی در صادرات به این کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا دهشیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال، در همایش بررسی بازار سنگال این  کشور را هاب غرب آفریقا و دروازه ورود ایران به بازار این منطقه برشمرد و اظهار کرد: سنگال به عنوان با ثبات ترین کشور آفریقایی طی 5 سال اخیر رشد اقتصادی حدود 6 درصدی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به رونق ساخت و ساز در سنگال و به تبع آن افزایش قیمت زمین و مسکن در آن کشور گفت: در این زمینه مقرر شده که ساخت 100 هزار واحد مسکونی در قالب ایجاد واحدهای مسکن اجتماعی انجام شود و این مهم فرصت خوبی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال با بیان اینکه در این کشور با ایجاد حساب طلایی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ایرانی ها فراهم است، گفت: با افتتاح این حساب فرد سرمایه گذار در مورد پروژه های خود کمتر بازخواست می شود، یکی از شروط مهم در این راستا سرمایه گذاری در پروژه های مهمی از جمله ساخت هتل در سنگال است، با توجه به اینکه در سال 2026 میلادی این کشور میزبان بازی های المپیک جوانان است یک فرصت مهم دیگر سرمایه گذاری ساخت هتل در آنجا برای میزبانی مهمانان این رویداد است.

وی درآمد سالانه کشور 17 میلیون نفری سنگال را یکهزار و 400 دلار عنوان کرد و افزود: تولید ناخالص ملی این کشور 23 میلیارد دلار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود مسیر مستقیم دریایی از بندرعباس به سنگال یک ضعف جدی در صادرات به این کشور است

نبود مسیر مستقیم دریایی از بندرعباس به سنگال یک ضعف جدی در صادرات به این کشور است