مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 10:522022-05-10اقتصادي

قطع دست رانت خواران با حذف یارانه کالاهای اساسی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا همتی رییس کشوری کانون اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به سیاست جدید دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد اظهار کرد: دولت با حذف یارانه کالاهای اساسی و ارائه ی آن به صورت کالابرگ و یا یارانه نقدی به سرپرستان خانوار، به مرور می تواند با شبکه های قاچاق و رانتی که دستشان در جیب و سفره مردم است، مقابله کند.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کوتاه مدت ایجاد نمی شود، گفت: برای درمان اقتصاد کشور باید یک برنامه ی بلندمدت طراحی و تدوین شود و تمامی مدیران و روسای جمهور بعدی نیز در همین راستا حرکت کنند تا انقلاب اقتصادی و صنعتی اتفاق بیفتد.

پرداخت بدهی دولت های قبل وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با تسویه بدهی های دولت های قبلی به بانک مرکزی و دیگر شرکتها گام بزرگی در راستای سامان دهی اقتصادی برداشته است، افزود: چاپ پول و فروش اوراق دولتی از اقداماتی بود که در دولت های گذشته باعث مقروض و بدهکار شدن دولت و افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه می شد که دولت سیزدهم جلوی این کار را گرفت.

دولت با مردم سخن بگوید همتی با اشاره به اینکه دولت باید با مردم سخن بگوید، تصریح کرد: دولت قبل از اجرای طرح های اقتصادی بایستی با مردم شفاف و روشن صحبت کند و عموم مردم را درجریان این طرح ها و مشقت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع دست رانت خواران با حذف یارانه کالاهای اساسی

قطع دست رانت خواران با حذف یارانه کالاهای اساسی