مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-10اقتصادي

سیاست ارز 4200 تومانی از روز اول اشتباه بود/ باید اقناع عمومی شود


رییس کمیسیون مبارزه با فساد اتاق تهران با بیان اینکه اجرای سیاست ارز 4200 تومانی از روز اول اشتباه بود، گفت: با توجه به پیچیدگی اصلاح این سیاست، - در مورد اصلاح سیاست ارز 4200 تومانی، اظهار کرد: از روز اولی که قرار بر اجرای سیاست ارز 4200 تومانی بود، اعلام کردیم که این روش برای ساماندهی اوضاع، حفظ تولید، رفاه جامعه و آینده کشور مضر است.

در این سال ها هم بارها و از تریبون های مختلف آثار زیانبر ارز 4200 تومانی را توضیح دادیم.

رییس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران افزود: توضیح کلی این بود که اگرچه قرار بود با اجرای این سیاست رفاه مردم و حداقل های زندگی حفظ شود و مکانیزم ها تحت کنترل باشد اما سوابق در ایران و جهان نشان می داد که دیوانسالاری دولتی توان توزیع مناسب و عادلانه این سوبسید را در ابتدای زنجیره ندارد.

تزریق این سوبسید در ابتدای زنجیره به نفع ملی نیست و کشور را دچار بحران می کند زیرا پیام های اشتباه به تولیدکنندگان، صادرکننده و واردکننده، فعالان اقتصادی و مردم می دهد.

ارز 4200 تومانی، اعتماد عمومی را خدشه دار کرد وی ادامه داد: اما متأسفانه فضای اقتصاد سیاسی کشور اینگونه حکم می کند که دولت ها به ویژه در دولت دوم خود، کار ساده تر را انتخاب می کنند؛ نتیجه نخست این شد که پس از یک دوره اجرای سیاست ارز 4200 توما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست ارز 4200 تومانی از روز اول اشتباه بود/ باید اقناع عمومی شود

سیاست ارز 4200 تومانی از روز اول اشتباه بود/ باید اقناع عمومی شود