مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 11:572022-05-10سياسي

نظم جهانی در حال تغییر است و ما باید به دنبال ارتقاء جایگاه خود باشیم


عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نظم جهانی در حال تغییر است، گفت: نظم جدید جهانی ویژگی های متعددی دارد و در هر صورت ما باید با کنش گری مناسب به دنبال ارتقاء جایگاه خود باشیم وگرنه قطعاً ضرر خواهیم کرد.

- فواد ایزدیعضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به شکل گیری نظم جدید جهانی گفت: این مساله چند سالی هست که مطرح شده، اتفاقاتی که در جنگ اوکراین افتاد، نشان دهنده تسریع حرکت جهان به سمت نظم نوین جهانی است.

وی در مورد ویژگی های نظم جدید جهانی افزود: پس از جنگ جهانی دوم نظام سیاسی حاکم بر دنیا نظام دو قطبی بود که شوروی و آمریکا  قطب های حاکم بر جهان را تشکیل می دادند و ادعا داشتند که دو ابرقدرت دنیا هستند پس از فروپاشی شوروی، (زمان جورج بوش پدر) آمریکایی ها اعلام کردند دنیا تک قطبی شده است که عده ای نیز این تحلیل را پذیرفتند.

اتفاقی که در حال رخ دادن است را می توان اینگونه توضیح داد حتی اگر ادعای آمریکایی ها مبنی بر تک قطبی شدن دنیا پس از فروپاشی شوروی درست باشد در حال حاضر بین کارشناسان حوزه روابط بین الملل اجماعی در حال شکل گیری است که دنیا در حال چند قطبی شدن است این استاد دانشگاه با اشاره به تک قطبی شدن دنیا گفت: تک قطبی شدن دنیا یعنی قدرت آمریکا روبه افول است و هژم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظم جهانی در حال تغییر است و ما باید به دنبال ارتقاء جایگاه خود باشیم

نظم جهانی در حال تغییر است و ما باید به دنبال ارتقاء جایگاه خود باشیم