مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-10سياسي

لزوم توجه به نقش سازمان های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا


توجه به نقش مسؤولان، مردم و سازمان های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا تاکیدی بر جامعه محور بودن مدیریت بحران و لزوم تقویت توان جوامع قبل حین و بعد از بحران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، هفته سلامت آغاز شده و یکی از روزهای آن با عنوان نقش مردم، مسئولان و سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا نامگذاری شده است.

یکی از چالش های مدیریت حوادث و بلایا عدم توجه به این گروه های کلیدی در آمادگی و پاسخ به حوادث و بلایا است، بدون شک نامگذاری این روز و توجه به نقش مسئولین، مردم و سازمان های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا تاکیدی بر جامعه محوربودن مدیریت بحران و لزوم تقویت توان جوامع با آموزش های صحیح و گسترده و استفاده از ظرفیت کنشگران محلی قبل حین و بعد از  بحران می باشد.

آسیه امین افشار کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مشارکت جامعه یکی از مباحث مطرح در مدیریت بحران است،  مشارکت جامعه در واقع سهیم شدن مردم در تمامی فرایندهای چرخه مدیریت بحران است روندی که در طی آن مردمی که در معرض خطر یا متاثر از بلایا هستند بصورت خودجوش یا هدایت شده در فرایندهای مربوط به تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرا شرکت می کنند و به تنهایی یا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به نقش سازمان های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا

لزوم توجه به نقش سازمان های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا