مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-05-10اقتصادي

نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران و تولیدکنندگان ایران در ازبکستان


نخستین نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی از 19 اردیهشت آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های دولتی شهر تاشکند در کشور ازبکستان نیز ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانیخبرگزاری مهر ، سفیر ایران در ازبکستان پس از بازدید از نمایشگاه در خصوص چرایی برگزاری این نمایشگاه می گوید: توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه در تمامی زمینه ها و به ویژه روابط اقتصادی و تجاری از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

نگاه ویژه به بازار 120 میلیون نفری حمید نیرآبادی می افزاید:جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به عنوان دو کشور بزرگ منطقه با اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی، بازار بزرگ 120 میلیون نفری، ذخایر عظیم مواد معدنی و طبیعی و همچنین موقعیت مناسب جغرافیایی در مسیر کریدورهای ترانزیتی بین المللی از ظرفیت های بالایی برای توسعه همه جانبه همکاری اقتصادی و تجاری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه روابط اقتصادی و تجاری در کنار سایر حوزه های روابط دو کشور طی چند سال اخیر در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است می افزاید:خوشبختانه حجم روابط تجاری دو کشور در سال 1400 با رشد 97 درصدی به 503 میلیون دلار رسیده است، ولی این رقم متناسب ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی دو کشور و شایسته خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران و تولیدکنندگان ایران در ازبکستان

نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران و تولیدکنندگان ایران در ازبکستان