مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 15:372022-05-10بين الملل

اعتراض زنان افغان به حکم طالبان: برقع حجاب من نیست


ما می خواهیم مانند انسان زندگی کنیم نه مانند حیوانات در اسارت و در گوشه منزل.

- تعدادی از زنان افغان امروز (سه شنبه) در کابل، پایتخت افغانستان علیه قانون جدید طالبان مبنی بر اینکه زنان باید صورت و بدن های خود را به صورت کامل در انظار عمومی بپوشانند، دست به اعتراض زدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان افغانستان در حکمی دستور داده تا زنان این کشور باید به طور کامل صورت و بدن خود را با برقع در مکان های عمومی بپوشانند.

این حکم جدیدترین محدودیت ها در افغانستان از سوی حاکمان کنونی در این کشور یعنی طالبان است که در 15 اوت سال گذشته میلادی بار دیگر توانست قدرت را در این کشور به دست بگیرد زمانیکه نیروهای آمریکایی و خارجی این کشور را ترک کردند.

زنان افغان در این اعتراض فریاد عدالت، عدالت سر دادند و گفتند برقع، حجاب ما نیست و مخالفت خود را با این نوع پوشش اعلام کردند.

البته این تجمع اعتراضی کوچک به زودی توسط نیروهای طالبان افغانستان متفرق شد و حتی از ورود گزارشگران و خبرنگاران برای تهیه خبر ممانعت به عمل آمد.

هم چنین براساس حکم آخوندزاده، زنانی که کار مهمی در خارج از منزل ندارند باید در خانه های خود بمانند که این دستور با انتقادهای شدید بین المللی همراه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض زنان افغان به حکم طالبان: برقع حجاب من نیست

اعتراض زنان افغان به حکم طالبان: برقع حجاب من نیست