مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 17:022022-05-10اقتصادي

جهش در ترانزیت کشور با تکمیل شاخه غربی کریدور ریلی شمال-جنوب/ ضرورت تامین مالی مردمی با شرکت سهامی عام پروژه محور


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در اواخر سال 1397، مسیر ریلی قزوین-رشت به بهره برداری رسید.

این مسیر ریلی، بخشی از طرح راه آهن قزوین-رشت-بندر انزلی و قزوین-رشت-آستارا بود که با تکمیل آن امید ها برای تکمیل و بهره برداری شاخه غربی کریدور ریلی شمال جنوب افزایش یافت.

- با گذشت بیش از 4 سال از افتتاح راه آهن قزوین-رشت، هنوز ادامه مسیر این محور استراتژیک ریلی به سمت بندر انزلی و همچنین به آستارا تکمیل نشده است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در اواخر سال 1397، مسیر ریلی قزوین-رشت به بهره برداری رسید.

این مسیر ریلی، بخشی از طرح راه آهن قزوین-رشت-بندر انزلی و قزوین-رشت-آستارا بود که با تکمیل آن امید ها برای تکمیل و بهره برداری شاخه غربی کریدور ریلی شمال جنوب افزایش یافت.

با این وجود و با گذشت بیش از 4 سال از افتتاح راه آهن قزوین-رشت، هنوز ادامه مسیر این محور استراتژیک ریلی به سمت بندر انزلی و همچنین به آستارا تکمیل نشده است و به همین واسطه می توان ادعا کرد که افتتاح محور ریلی قزوین-رشت هنوز نتوانسته است گره ای از مشکلات زیرساختی ترانزیت ریلی کشور باز کند.

اهمیت راه آهن رشت-آستارا و رشت-انزلیگفتنی است در حالی که به واسطه کمبود بودجه عمرانی، محور ریلی رشت-آستارا تکمیل نمی گردد که در همین مدت، مسیر های ریلی کم اهمیت تر، همچون راه آهن اردبیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش در ترانزیت کشور با تکمیل شاخه غربی کریدور ریلی شمال-جنوب/ ضرورت تامین مالی مردمی با شرکت سهامی عام پروژه محور

جهش در ترانزیت کشور با تکمیل شاخه غربی کریدور ریلی شمال-جنوب/ ضرورت تامین مالی مردمی با شرکت سهامی عام پروژه محور