جهش در ترانزیت کشور با تکمیل شاخه غربی کریدور ریلی شمال-جنوب/ ضرورت تامین مالی مردمی با شرکت سهامی عام پروژه محورگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در اواخر سال 1397، مسیر ریلی قزوین-رشت به بهره برداری رسید. این مسیر ریلی، بخشی از طرح راه آهن قزوین-رشت-بندر انزلی و قزوین-رشت-آستارا بود که با تکمیل آن امید ها برای تکمیل و بهره برداری شاخه غربی کریدور ریلی شمال جنوب افزایش یافت. - با گذشت بیش از 4 سال از افتتاح راه آهن قزوین-رشت، هنوز ادامه مسیر این محور استراتژیک ریلی به سمت بندر انزلی و همچنین به آستارا تکمیل نشده است. گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در اواخر سال 1397، مسیر ریلی قزوین-رشت به بهره برداری رسید. این مسیر ریلی، بخشی از طرح راه آهن قزوین-رشت-بندر انزلی و قزوین-رشت-آستارا بود که با تکمیل آن امید ها برای تکمیل و بهره برداری شاخه غربی کریدور ریلی شمال جنوب افزایش یافت. با این وجود و با گذشت بیش از 4 سال از افتتاح راه آهن قزوین-رشت، هنوز ادامه مسیر این محور استراتژیک ریلی به سمت بندر انزلی و همچنین به آستارا تکمیل نشده است و به همین واسطه می توان ادعا کرد که افتتاح محور ریلی قزوین-رشت هنوز نتوانسته است گره ای از مشکلات زیرساختی ترانزیت ریلی کشور باز کند. اهمیت راه آهن رشت-آستارا و رشت-انزلیگفتنی است در حالی که به واسطه کمبود بودجه عمرانی، محور ریلی رشت-آستارا تکمیل نمی گردد که در همین مدت، مسیر های ریلی کم اهمیت تر، همچون راه آهن اردبیل برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |