مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 20:122022-05-10پزشكي

کاهش فوتی و بستری کرونایی در اردبیل/با کمبود پزشک مواجه هستیم


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کرونا یک امتحان بزرگ بود و با افزایش روند واکسیناسیون شاهد کاهش فوتی و بستری در استان اردبیل بودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازشاخص های بهداشتی درمانی در طول دو سال افت پیدا کرده است، گفت: در طول دو سال شیوع کرونا حدود 636 هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان استان مراجعه کرده اند که حدود 2 هزار و 800 فوتی، حدود 300 هزار ترخیصی و حدود 34 هزار بستری و حدود 125 هزار آزمایش PCR انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به آسیب های وارد شده به زیرساخت های بیمارستان با شروع کرونا افزود: زیرساخت های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی آسیب های زیادی را متحمل شدند، در حالی که مقرر شده بود دستگاه سی تی اسکنی در طول 15 سال 100 هزار سی تی اسکن انجام دهد در طول دو سال حدود 105 هزار سی تی اسکن انجام شد.

محمدیان اردی بیان کرد: با وجود 476 متخصصان و 92 پزشکان فوق تخصص همچنان با کمبود پزشک در اردبیل مواجه هستیم و در حال حاضر در حوزه درمان با 12 بیمارستان، 2 هزار و 366 تخت بیمارستان، 105 تخت آی سی یو، 51 تخت سی سی یو، 8 تخت آی سی یو اطفال، 35 تخت آی سی یو نوزادان و 113 تخت دیالیز در خدمت هم استانی ها هستیم.

وی افزود: حوزه سلامت دارای ابعاد مختلفی در حوزه های مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است و تنها 25 درصد مسائل مربوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش فوتی و بستری کرونایی در اردبیل/با کمبود پزشک مواجه هستیم

کاهش فوتی و بستری کرونایی در اردبیل/با کمبود پزشک مواجه هستیم