مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 08:072022-05-11پزشكي

کاهش شدید پیوند کلیه در پی دخالت وزارت بهداشت در روند اهدای آن از سوی داوطلبان


در برخی استانها مانند تهران شاهد آن هستیم که برخی بیماران یک یا دو سال در نوبت انتظار هستند تا پیوند انجام شود ، و از همین رو برای دو طرف مشکلات فراوانی پیش خواهد آمد.

- در برخی استانها مانند تهران شاهد آن هستیم که برخی بیماران یک یا دو سال در نوبت انتظار هستند تا پیوند انجام شود ، و از همین رو برای دو طرف مشکلات فراوانی پیش خواهد آمد.

مسئول انجمن بیماری های خاص استان کرمانشاه از کاهش موارد پیوند کلیه و افزایش آمار بیماران دیالیزی در پی دخالت وزارت بهداشت در روند سنت حسنه اهدای کلیه در کشور خبر داد.

حسین بیگلری در گفت وگو با ایلنا با اشاره به سیاست های اشتباه وزارت بهداشت در روند اهدای کلیه افزود : از سال 68 تا کنون بیش از 1هزار و 650 پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده و از استان های همجوار هم بیماران زیادی بوده اند که در کرمانشاه به عنوان مرکز پیوند کلیه غرب کشور این عمل را انجام داده اند .

بیگلری تصریح کرد :تا سال 97 هیچ مشکلی در زمینه پیوند کلیه وجود نداشت و انجمن مسئولیت این را داشت که اهدا کننده کلیه و گیرنده کلیه را با هم هماهنگ می کرد و پیوند کلیه بعد از معاینات اولیه توسط پزشکان معتمد در صورتی که مشکل خاصی برای هر دو شخص وجود نداشت پیوند انجام می گرفت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید پیوند کلیه در پی دخالت وزارت بهداشت در روند اهدای آن از سوی داوطلبان

کاهش شدید پیوند کلیه در پی دخالت وزارت بهداشت در روند اهدای آن از سوی داوطلبان