مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-05-11بين الملل

رزمناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد


ارتش چین نسبت به عبور کشتی جنگی آمریکایی مجهز به موشک های هدایت شونده از تنگه راهبردی تایوان هشدار داد و اعلام کرد چنین اقداماتی موجب تشدید تنش ها در این منطقه می شود.

- به نقل از رویترز، ارتش آزادی بخش چین امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که عبور یک فروند رزمناو آمریکایی مجهزبه موشک کروز از تنگه تایوان را رصد کرده و به آن هشدار داده است.

فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: آمریکا مکرراً چنین نمایش هایی را اجرا می کند و با ایجاد دردسر، سیگنال های اشتباهی را به نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال و عمداً تنش ها را در سراسر تنگه تایوان تشدید می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای منطقه رزمی شرق همیشه در حال آماده باش هستند، قاطعانه با تمام تهدیدات و تحریکات مقابله و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع می کنند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا همانند موارد پیشین تحریک و یا نقض آب های سرزمینی پکن در بیانیه ای اعلام کرد که عبور رزمناو یو اس اس پورت رویال از تنگه تایوان در روز سه شنبه، عبوری بر طبق روال معمول در آب های بین المللی و براساس قوانین بین المللی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

رزمناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد