مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-05-11سياسي

انتقاد از گرانی و کبمودهای دارویی/ لزوم افزایش نظارت های میدانی


عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه قوه مجریه باید برای کمبود دارو در بازار فکری اساسی کند و مانع از جولان دلالان شود گفت: آستانه تحمل مردم در مسأله کمبود دارو با سایر اقلام فرق می کند و باید مراقب بود.

- سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: متاسفانه صدای پای گرانی و کمبود دارو به گوش می رسد که باید برای جلوگیری از افزایش قیمت فکری عاجل کرد.

  وی افزود: گرانی دارو و کمبود دارو با سایر اقلام تفاوت داشته و آستانه تحمل مردم در مسأله کمبود دارو هم  با سایر اقلام فرق می کند لذا دولت وظیفه دارد که تیمی را بصورت اضطراری تعیین کند تا نسبت به رفع گرانی و کمبودهای دارویی در بازار اقدامات لازم را انجام دهد .

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: در بودجه سال 1401 مقرر شده است که دولت تدابیری را اتخاذ کند که قیمت های دارو گران نشود و همچنین در دسترس مردم قرار بگیرد اما شاهد گران شدن آن در داروخانه ها و بازار هستیم.

  خاتمی گفت: افزایش نظارت های میدانی و نامحسوس می تواند منجر به مقابله با گرانی دارو و جلوگیری از اقدامات سوءاستفاده کنندگان شود.

  وی اظهار داشت: باید قیمت های دارو به نرخ شهریور 1400 بازگردد؛ ارز ترجیحی حذف نشده است اما روز به روز قیمت ها در حال افزایش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از گرانی و کبمودهای دارویی/ لزوم افزایش نظارت های میدانی

انتقاد از گرانی و کبمودهای دارویی/ لزوم افزایش نظارت های میدانی