مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 09:272022-05-11بين الملل

هشدار چین به کشتی جنگی آمریکایی هنگام عبور از تنگه تایوان


ارتش چین اعلام کرد یک کشتی جنگی آمریکایی را در حال عبور از تنگه حساس تایوان، زیر نظر گرفته و به آن هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که یک کشتی جنگی آمریکایی را که از تنگه حساس تایوان عبور کرده بود، زیر نظر گرفته و به آن هشدار داده است؛ اقدامی که اندکی پس از رزمایش های چین در نزدیکی جزیره تایوان انجام شد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد رزمناو مجهز به سیستم موشکی هدایت شونده یواس اس پورت رویال روز سه شنبه عبوری معمول از تنگه تایوان را بر اساس قوانین بین المللی از طریق آب های بین المللی انجام داد که دومین ماموریت از این دست در دو هفته گذشته بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، ایالات متحده تقریباً ماهی یک بار چنین اقدامی را انجام می دهد که خشم چین را برمی انگیزد، زیرا پکن آن را نشانه حمایت از تایوان می داند؛ جزیره ای که به صورت دموکراتیک اداره می شود و پکن آن را قلمرو چین می داند.

فرماندهی شرق ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش کشتی را در تمام طول مدت زیر نظر گرفته و به آن اخطار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایالات متحده مکرراً چنین نمایش هایی را به صحنه می برد و دردسر ایجاد می کند، سیگنال های اشتباهی را به نیروهای استقلال تایوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چین به کشتی جنگی آمریکایی هنگام عبور از تنگه تایوان

هشدار چین به کشتی جنگی آمریکایی هنگام عبور از تنگه تایوان