مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-05-11فرهنگي

«حکمت و معماری» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود


کتاب «حکمت و معماری» تالید عبدالحسین خسروپناه با تدوین و تحقیق نسیم اشرفی روز سه شنبه 27 اردیبشهت توسط فرهنگستان هنر در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

- ، مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، وابسته به فرهنگستان هنر، با 30 عنوان کتاب جدید در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد؛ ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، با بیش از 300 عنوان کتاب که از میان آنها 30 عنوان به تازگی منتشر شده و 35 عنوان هم تجدید چاپ شده است، از 21 تا 31 اردیبهشت 1401، در مصلای بزرگ امام خمینی، میزبان اهالی فرهنگ و هنر است.

از جمله کتاب های مهم انتشارات فرهنگستان هنر که امسال در نمایشگاه کتاب عرضه می شود نسخه نفیس مرقع هند و ایرانی، از گنجینه نسخ خطی کاخ موزه گلستان است که در سال 1349 به ثبت رسیده است و از جمله اسناد ارزشمندی محسوب می شود که بیانگر مناسبات فرهنگی و هنری دو تمدن بزرگ شرق است.

این اثر فاخر مجموعه ای از آفرینش های هنری بسیار زیبای عصر صفوی و گورکانی را به نمایش گذاشته و به گفته کارشناسان، چینش و تدوین این اثر در ایران صورت گرفته است.

این نسخه شامل مجموعه ای مرکّب از خوش نویسی استادان بنام ایرانی، همچون میرعماد حسنی، و نگارگرانی بزرگ همچون فرخ بیگ، بشنداس، بالچند و منصور نادرالعصر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حکمت و معماری» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود

«حکمت و معماری» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود