مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 12:472022-05-11پزشكي

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در چهارمحال و بختیاری نواخته شد


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه استان ما در رده پایین جدول رشد جمعیت قرار دارد و اگر وارد چاله جمعیتی شویم 150 سال تبعات ناشی از کاهش جمعیت به طول می انجامد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد علی احمدی صبح امروز در آیین تجلیل از مروجین و حامیان سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه این استان در رده پایین جدول رشد جمعیت قرار دارد و اگر وارد چاله جمعیتی شویم 150 سال تبعات ناشی از کاهش جمعیت به طول می انجامد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در پنجره جمعیتی 15 سال فرصت افزایش نرخ جمعیت وجود دارد که هشت سال آن رفته و اقدام قابل توجهی صورت نگرفت و تنها هفت سال فرصت باقیست تا از بروز بسیاری از تبعات جلوگیری شود.

وی با تشریح مضرات پیری جمعیت در سال های آینده اظهار داشت: اهمیت رشد جمعیت برای کشور حیاتی است چرا که در آینده با مشکل نیروی کار و جمعیت مولد روبرو می شویم و بسیاری از آسیب های روحی در جامعه را شاهد خواهیم بود و همچنین امکان طمع کشورهای همسایه که با سرعت جمعیتشان در حال رشد است، به خاک کشورمان وجود دارد.

احمدی با اشاره به سیاست های غلط جمعیتی کشور در دهه 60، خاطرنشان کرد: قرارگاه جمعیت در استان تشکیل شده و اقدامات لازم برای حمایت از خانواده و رشد جمعیت در استان در دستور کار قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در چهارمحال و بختیاری نواخته شد

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در چهارمحال و بختیاری نواخته شد