مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 13:172022-05-11بين الملل

پکن: استرالیا، انگلیس و آمریکا در حال ترویج رقابت تسلیحاتی هستند


وزارت خارجه چین با انتقاد مجدد از معاهده نظامی استرالیا، آمریکا و انگلیس در حوزه هند و اقیانوسیه، گفت این سه کشور در حال ترویج یک رقابت تسلیحاتی در شرق آسیا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت استرالیا، انگلیس و آمریکا با معاهده نظامی جدید خود باعث رقابت تسلیحاتی در حوزه هند و اقیانوسیه می شوند.

ژائو امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری توضیح داد: استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا در حال نظامی کردن منطقه جنوب اقیانوس آرام هستند که ترویج کننده یک رقابت تسلیحاتی جدید است .

به نوشته وبگاه ریانووستی ، وی در این باره اظهار داشت: استرالیا به همراه آمریکا و بریتانیا بدون هیچگونه مشورتی با کشورهای منطقه، یک بلوک نظامی تشکیل داده و مسابقه تسلیحاتی را در منطقه اقیانوس آرام جنوبی تحریک می کنند .

این دیپلمات چینی تاکید کرد که پکن خواستار عقب نشینی استرالیا از اقدامات خود و تجدیدنظر در معاهده نظامی با انگلیس و آمریکا است.

وزارت خارجه چین پیشتر گفته بود که پکن و جزایر سلیمان یک توافقنامه در زمینه همکاری امنیتی امضا کردند که هدف اصلی آن ارتقای ثبات اجتماعی و آرامش بلندمدت در این کشور است که به نفع جزایر سلیمان و منطقه جنوبی اقیانوس آرام خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: استرالیا، انگلیس و آمریکا در حال ترویج رقابت تسلیحاتی هستند

پکن: استرالیا، انگلیس و آمریکا در حال ترویج رقابت تسلیحاتی هستند