مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 14:522022-05-11اقتصادي

یارانه نقدی بهتر است یا سبد کالا؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دکتر حسین درودیان (اقتصاددان و استاد دانشگاه) در برنامه این هفته عیار شبکه افق سیما با اشاره به مزایا و معایب اختصاص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان اظهار کرد: - در برنامه این هفته عیار شبکه افق و در گفتگو با کارشناسان اقتصادی و اجتماعی، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که یارانه نقدی تاثیرگذاری بیشتری دارد یا اینکه دولت به خانواده های هدف، سبد کالا ارائه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دکتر حسین درودیان (اقتصاددان و استاد دانشگاه) در برنامه این هفته عیار شبکه افق سیما با اشاره به مزایا و معایب اختصاص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان اظهار کرد: ارز 4200 تومانی تا حدی از مصرف کننده حمایت کرد مثلا با توجه به اینکه قیمت جهانی گندم حدود 12 هزار تومان است، یک نان بربری فقط 6 هزار تومان آرد می برد نه اینکه قیمت فروش آن 2 هزار تومان باشد.

وی افزود: البته در مورد قاچاق آرد اغراق شده، زیرا شبکه توزیع آرد ما به گونه ای نیست که بتوان مقدار زیادی را قاچاق کرد، ولی در مورد روغن، قضیه فرق می کند.

این اقتصاددان با بیان اینکه ارز 4200 تومانی برای نهاده های دامی با اینکه برای تولیدکننده دو برابر تمام شده، ولی روی قیمت مصرف کننده تاثیرگذار بود گفت: برنامه دولت برای ارائه یارانه به مصرف کننده نهایی، رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه نقدی بهتر است یا سبد کالا؟

یارانه نقدی بهتر است یا سبد کالا؟