مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 19:422022-05-11بين الملل

واشنگتن: چین و روسیه آمریکا را قدرت رو به افول می دانند


به اذعان مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، ایالات متحده با چالش هایی از سوی رقبا روبروست که توانایی های جدیدی برای به چالش کشیدن، محدود کردن یا فراتر رفتن از مزیت نظامی واشنگتن دارند و در حال توسعه آن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، اسکات بریر مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در اظهارتی درباره ارزیابی جهانی از تهدیدهای پیش روی آمریکا خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت چین و روسیه ایالات متحده را قدرتی رو به زوال می دانند.

  وی در این خصوص اظهار داشت: رقابت استراتژیک در حال تشدید است زیرا چین، روسیه، ایران و کره شمالی نسبت به نوسازی نیرو که سال ها در حال انجام آن هستند، اطمینان بیشتری پیدا کرده و متوجه فرصت بیشتری برای پیشبردن جاه طلبی های خود هستند.

این مقام اطلاعات نظامی آمریکا افزود: برداشت چین و روسیه این است که ایالات متحده کشوری در حال زوال است و از این دیدگاه به عنوان بهانه ای برای پیشبرد مدل های اقتدارگرایانه خود و اجرای جاه طلبی های جهانی خود استفاده می کنند.

به اذعان وی، ایالات متحده با چالش هایی از سوی رقبای خود روبروست که توانایی های جدیدی برای به چالش کشیدن، محدود کردن یا فراتر رفتن از مزیت نظامی آمریکا دارند و در حال توسعه آن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: چین و روسیه آمریکا را قدرت رو به افول می دانند

واشنگتن: چین و روسیه آمریکا را قدرت رو به افول می دانند