مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 07:072022-05-12اقتصادي

توهمات سفیر روس/افغانستان رقیب پنهان اقتصادی ایران/نتایج سفر مورا به ایران


سایه وین در تهران، ابلاغ آزادسازی یارانه ای، تنور داغ تخلفات نانوایی ها، واردات خودرو آزاد شد، دلار پشت مرز کانال 30 هزار تومان، دستگاه عدالت در چنبره پرونده های قضایی، - در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های امروز منتشره در روزنامه ها را مرور می کنیم: نتایج سفر مورا به ایران جلال خوش چهره کارشناس سیاست خارجی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان نتایج سفر مورا به ایران نوشت: سفر انریکه مورا به تهران جلوه ای عینی از آخرین زحمات، جهت کمک به روند احیای برجام در چارچوب مذاکرات اتمی وین است.

یکی از اصلی ترین طرف هایی که سعی داشت توافق اتمی جدیدی میان ایران و غرب در قالب مذاکرات وین صورت گیرد، اروپایی ها بودند.

اگرچه معمولا اروپایی ها از نگاه تهران، طرف های درجه سه بوده اند (آمریکا، و روسیه و چین، درجه اول و دوم بوده اند) با این حال، حجم مبادلات تجاری ایران با اروپا بیشتر از دیگر طرف های برجامی بوده است.

از این منظر، اروپایی ها در تلاش هستند تا به عنوان یکی از طرف هایی که از سال 2003 در قالب تروییکای اروپایی وارد گفتگو های هسته ای با ایران شده بودند و در ادامه، در بحث انعقاد برجام در سال 2015 ایفای نقش داشتند و متعاقبا پس از خروج دولت ترامپ از برجام در سال 2018، تلاش هایی را انجام دادند تا ایران را در دایره تعهدات برجامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهمات سفیر روس/افغانستان رقیب پنهان اقتصادی ایران/نتایج سفر مورا به ایران

توهمات سفیر روس/افغانستان رقیب پنهان اقتصادی ایران/نتایج سفر مورا به ایران