مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 12:172022-05-12بين الملل

رویترز: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو به سرعت پذیرفته می شود


رویترز گزارش کرد که انتظار می رود ظرف چند روز آینده فنلاند و سوئد درخواست برای عضویت در ناتو را ارائه دهند و این ائتلاف قصد دارد به سرعت به آن ها عضویت دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، پنج دیپلمات و مقام غربی اعلام کرده اند که همپیمانان ناتو انتظار دارند که فنلاند و سوئد ظرف چند روز آینده برای پیوستن به این ائتلاف درخواست دهند و به سرعت به آن ها عضویت در ناتو اعطا شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از پنج دیپلمات و مقام ارشد غربی نوشت که در جریان فرایند یکساله تأیید عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، همپیمانان این ائتلاف در صدد هستند تا حضور نظامی در منطقه شمال اروپا را افزایش دهند و رزمایش های نظامی و گشت زنی های دریایی بیشتری در دریای بالتیک برگزار کنند و احتمالا نیروهای آمریکایی و انگلیسی بین فنلاند و سوئد در گردش باشند.

بر اساس این گزارش، فنلاند و سوئد از بند دفاع جمعی ناتو مبنی بر اینکه حمله به یکی از همپیمانان، حمله به تمامی اعضای ناتو است، بهره مند نخواهند شد مگر آنکه پارلمان های تمامی 30 عضو این ائتلاف این تصمیم را به تصویب برسانند.

سائولی نینیسته رییس جمهور فنلاند که 1300 کیلومتر (810 مایل) مرز مشترک با روسیه دارد، موضع خود را امروز (پنجشنبه) اعلام کرد و از آمادگی خود برای پیوستن به ناتو خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو به سرعت پذیرفته می شود

رویترز: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو به سرعت پذیرفته می شود