مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-05-12اقتصادي

ساز و کار اصلاح ارز ترجیحی مشخص شد/ اصابت بیشتر یارانه ها به مردم


مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در هفته اخیر حول محور حذف یارانه ترجیحی، پرداخت یارانه نقدی، قیمت جدید کالاهای اساسی و ثبات قیمت نان سنتی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در هفته اخیر حول محور حذف یارانه ترجیحی، پرداخت یارانه نقدی، قیمت جدید کالاهای اساسی و ثبات قیمت نان سنتی بود.

هرچند در ابتدا تعارضاتی میان تصمیمات دولت دیده می شد اما در نهایت برنامه اصلی دولت برای مقابله با پدیده ارز 4200 مشخص شد.

در ابتدای هفته سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در فضای مجازی خود تمام مسئولیت طرح هوشمندسازی یارانه نان را بر عهده گرفت و مهمترین شاخص های این طرح را اینگونه عنوان کرد: قیمت نان افزایش نمی یابد، تعدیل قیمت آرد موجب کاهش قاچاق می شود، به ازای فروش نان، یارانه به حساب نانوا واریز می شود.

وی در گفتگوی دیگری با قبول اینکه انتقادات به دستگاه اطلاع رسانی دولت وارد است، افزود: در موضوعی هوشمند سازی یارانه نان سنتی که برعهده وزارت اقتصاد است ما بیش از 5 ماه است که با بانک مرکزی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت مشغول کار هستیم و تلاش کردیم زیرساخت و سامانه جدیدی ایجاد کنیم که امکان بدهد ما به شکل برخط نظارت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز و کار اصلاح ارز ترجیحی مشخص شد/ اصابت بیشتر یارانه ها به مردم

ساز و کار اصلاح ارز ترجیحی مشخص شد/ اصابت بیشتر یارانه ها به مردم