مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 13:272022-05-12بين الملل

ساخت پاسگاه های جدید در مرز تاجیکستان و افغانستان با هزینه آمریکا و روسیه


ایالات متحده و روسیه در پس زمینه نگرانی های فزاینده امنیتی ناشی از افغانستان با هزینه چند میلیون دلاری مرز تاجیکستان با این کشور را تقویت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ایالات متحده و روسیه در پس زمینه نگرانی های فزاینده امنیتی ناشی از افغانستان با هزینه چند میلیون دلاری، مرز تاجیکستان با افغانستان را تقویت می کنند.

جان مارک پامرشایم ، سفیر ایالات متحده در نشست اخیر خود به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک کشورش با تاجیکستان از ساخت پایگاه و پاسگاه مرزی و ارائه پهپادهای شناسایی به تاجیکستان، خبر داد.

بنابر سخنان وی، ساخت پایگاه جدید برای وزارت دفاع تاجیکستان در مرز مشترک با افغانستان و ازبکستان برای 900 نظامی تاجیک و خانواده های آنها 30 میلیون دلار و یک پاسگاه مرزی در مرز تاجیکستان با افغانستان 3 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که ایالات متحده قصد دارد همچنین 7 پاسگاه مرزی را در تاجیکستان تعمیر و بازسازی کند، گفت: در آینده نیز به مرزبانان تاجیک در راستای نوسازی چنین امکاناتی، از جمله مراکز تربیت سگ کمک خواهیم کرد.

همچنین طبق سخنان سفیر آمریکا به زودی توافق نامه 20 میلیون دلاری برای فروش پهپادهای پوما ایالات متحده به تاجیکستان با هدف تقویت نظارت بر حریم هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پاسگاه های جدید در مرز تاجیکستان و افغانستان با هزینه آمریکا و روسیه

ساخت پاسگاه های جدید در مرز تاجیکستان و افغانستان با هزینه آمریکا و روسیه