مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 16:372022-05-12بين الملل

رایزنی بغداد و ریاض درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی


پس از اعلام برگزاری دور پنجم گفت و گوهای میان ایران و عربستان سعودی، وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی او درباره پیشبرد این گفت و گوها رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه عراق، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که فؤاد حسین وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود همتای سعودی او در مغرب با یکدیگر درباره گفت و گوهای تهران و ریاض رایزنی کرده اند.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه عراق ، فؤاد حسین در این دیدار تأکید کرده است که بغداد تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و از روابط خود به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای توافق میان تهران و ریاض بهره خواهد گرفت.

طبق این بیانیه، دو وزیر به روابط دوجانبه عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و بهبود آن در حوزه هایی مشخص پرداخته اند و بر لزوم تداوم گفت و گوهایی که [میان تهران و ریاض] در بغداد آغاز شد، تأکید کرده اند .

دو طرف همچنین در این دیدار بر پیشبرد راهکارهای مسالمت آمیز برای تأمین امنیت و ثبات و همکاری به منظور تحقق صلح و توسعه تأکید کردند.

 ایران و عربستان بعد از قطعی روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه 1394، از فروردین 1400 گفت وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کرده اند که چهار دور آن در سال گذشته برگزار شد؛ گفت وگویی که چارچوب آن به گفته فؤاد حسین وزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی بغداد و ریاض درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی

رایزنی بغداد و ریاض درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی