مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 17:322022-05-12پزشكي

یک مقام وزارت بهداشت: تصادفات در ایران سالانه 17 هزار کشته و 44 هزار معلول


در حال حاضر، متاسفانه بالای 90 درصد حمل و نقل در کشور ما ، جاده محور است، در صورتی که این عدد در دنیا، کمتر از 50 درصد بوده و بیشتر حمل و نقل عمومی در دیگر کشورها، - در حال حاضر، متاسفانه بالای 90 درصد حمل و نقل در کشور ما ، جاده محور است، در صورتی که این عدد در دنیا، کمتر از 50 درصد بوده و بیشتر حمل و نقل عمومی در دیگر کشورها، ریل محور است.

رییس گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سلامت درحوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد: حوادث ترافیکی، سالانه بیش از 17 هزار کشته و بیش از 44 هزار معلول دائمی برجای می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم ؛ حمیدرضا خانکه همزمان با هفته سلامت اعلام کرد: حوادث ترافیکی، سالانه بیش از 17 هزار کشته و بیش از 44 هزار معلول دائمی برجای می گذارد و متاسفانه در کنار آن، 53 مخاطره در ایران شناسایی شده است که 13 مخاطره اولویت دارند و همه این حوادث سبب بیش از 750 هزار مراجعه در سال به نظام سلامت می شود.

وی افزود: این درحالی است که سالانه عددی حدود 10 تا 15 درصد تولید ناخالص ملی کشورمان فقط برای حوادث هزینه می شود که حجم زیادی از آن به حوادث ترافیکی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: همواره نظام سلامت، بار ناشی از حوادث را تحمل می کند، در حالی که سازمان های متعددی در تامین ایمنی و امنیت باید مداخله کرده و مدیریت جامع خطر حوادث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مقام وزارت بهداشت: تصادفات در ایران سالانه 17 هزار کشته و 44 هزار معلول

یک مقام وزارت بهداشت: تصادفات در ایران سالانه 17 هزار کشته و 44 هزار معلول