مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 20:472022-05-12اقتصادي

مزرعه نوآوری زعفران شاهرود الگوی کشوری شد


رییس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی با اشاره به ظرفیت های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شرق استان سمنان در شاهرود گفت: مزرعه نوآوری زعفران شاهرود الگوی کشوری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، سیدمجتبی خیام نکویی، رییس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح مشارکتی کشت و تولید زعفران در شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه که یکی از بزرگ ترین مجموعه های کشت زعفران محسوب می شود، در زمینی حدود 100 هکتار زمین یکپارچه با نوآوری های جدید ایجاد شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه 95 درصد زعفران را در کشور تولید می کنیم، نیاز است تا تحول در زمینه ارزش افزوده حاصل از زعفران برای افرادی که در این حوزه اشتغال دارند، ایجاد شود.

رییس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی افزود: خوشبختانه در این مدت که مرکز تحقیقات با همکاری بخش خصوصی انجام داده، به نظر می رسد افق بسیار روشن و تحول آفرینی در این منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم در آبان ماه امسال این مزرعه را به عنوان مزرعه نوآوری زعفران به کشور معرفی کنیم و حمایت های لازم را انجام دهیم و به معنای واقعی کلمه کاشت، داشت و برداشت، فناوری و صادرات زعفران را از مسیر دانش بنیانی حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزرعه نوآوری زعفران شاهرود الگوی کشوری شد

مزرعه نوآوری زعفران شاهرود الگوی کشوری شد