مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 23:172022-05-12سياسي

کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع برگزار می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، میرزا علی زاده ظهر امروز در همایش بقیع؛ پیونددهنده مذاهب اسلامی که در سالن همایش های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، گفت: این همایش مقدمه ای برای برگزاری کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است که در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از نمادهایی که می تواند جهان اسلام و مذاهب اسلامی را به هم پیوند دهد، بقیع است، افزود: یکی از تلاش های مقدمه ای، ارائه طرح کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع و مطالبه بازسازی آن است.

رییس پژوهشکده حج و زیارت ادامه داد: دیگر فعالیتی که برای برگزاری این کنگره صورت گرفته، طراحی دو وبگاه با عنوان بقیع و جنت البقیع و ایجاد کانال و گروه در پیام رسان های داخلی و خارجی است.

وی اضافه کرد: تهیه نظام نامه موضوعات و اولویت های پژوهشی بقیع و بارگذاری آن ها در سایت جنت البقیع با همکاری انجمن میراث اسلامی فعالیت بعدی برای برگزاری کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع است.

علی زاده همچنین اعلام کرد: اولین نشست هم اندیشی بقیع پژوهان کشور با حضور گروه های مختلف نیز در این راستا برگزار شد.

وی به برگزاری نشست های تخصصی بقیع پژوهی اشاره کرد و گفت: در بستر فضای مجازی نشست هم اندیشی بقیع، نگین تراث اسلامی با هدف ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع برگزار می شود

کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد تخریب بقیع برگزار می شود