مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-13بين الملل

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم النکبه


وزارت خارجه در بیانیه ای به مناسبت یوم النکبه از دولت ها و نهادهای بین المللی دعوت کرد به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین عمل کرده و مانع تداوم اشغال و ارتکاب جنایت های بیشتر توسط رژیم اشغالگر شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت - بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: 14 می 1948 میلادی، یوم النکبه، یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط غاصبان و اشغالگران صهیونیست و شروع روند سیستماتیک نقض گسترده حقوق طبیعی و اولیه ملت فلسطین است.

  این بیانیه می افزاید: صهیونیست های جنایتکار از این تاریخ با حمایت برخی قدرت های غربی، سرزمین مقدس فلسطین را به زور سلاح و از طریق قتل و غارت، غصب کردند و زیربنای ناامنی و بی ثباتی دائمی در منطقه غرب آسیا را بنیان نهادند که تاکنون ادامه دارد.

  در این بیانیه همچنین آمده است: سالروز یوم النکبه بار دیگر ضرورت انجام وظیفه انسانی و قانونی، دولتها و ملتهای جهان در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را گوشزد می کند و شکست سازمان ها و نهادهای بین المللی را در حل و فصل یکی از قدیمی ترین بحران های انسانی و سیاسی جهان به رخ می کشد، به ویژه  این روزها که رژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم النکبه

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم النکبه