مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 15:122022-05-13اقتصادي

فساد، رانت و سوءاستفاده در دو نرخی بودن ارز وجود داشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری، درباره مساله توزیع هدفمند یارانه هابه نفع مردم اظهار کرد: با همین ارز ترجیحی خوراک سگ و گربه و مواد آرایشی  را وارد می کردند که بعضا همین مواد هم فاسد بوده و برای توجیه کار خودشان ترویج بستر سگ بازی، سگ داری و سگ گردانی را در دستور کار قرار دادند و تا جایی پیش رفتند که امروز شاهدیم که در خانه ها به عنوان فرزند نگهداری می شود.

وی گفت: اینکه می بینیم از کانال سهمیه بندی کالا وجود ندارد ولی در بازار آزاد وجود دارد این است به اسم یارانه پول گرفته می شد و جنس  وارد می کردند، یک مقدار وارد بازار مصرف و بقیه را راهی بازار آزاد می کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و اختصاص یارانه به اقشار کم درآمد ارائه طرح و برنامه برای تولید است،به دلیل اینکه واردکنندگان سودشان در واردات است در کنار واردات رانت بخورند پس سعی می کنند تا می توانند جنس وارد کنند و در کنار آن بر سر تولیدات داخلی بزنند؛ به طوری که هر یک میلیارد دلار می توانست 100هزار شاغل را بیکار کند.

محمدی لایینی با اعلام اینکه در مناطق آزاد تجاری بنا بود از این مراکز برای صادرات استفاده کنیم ولی اکنون به گذرگاه وارداتی تبدیل شدند، تصری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فساد، رانت و سوءاستفاده در دو نرخی بودن ارز وجود داشت

فساد، رانت و سوءاستفاده در دو نرخی بودن ارز وجود داشت