مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-05-13سياسي

دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و قرقیزستان؛ انرژی محور مذاکرات


سخنگوی پارلمان قرقیزستان در سفر به «عشق آباد» با رییس جمهور ترکمنستان دیدار و بر افزایش همکاری در زمینه انرژی تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، تالانت مامیتوف سخنگوی پارلمان قرقیزستان با سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در حاشیه نخستین اجلاس همایش بین پارلمانی کشورهای آسیای مرکزی و روسیه در عشق آباد دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار طرفین در مورد همکاری در زمینه انرژی و کشاورزی و همچنین تعامل پارلمان های دو کشور گفت وگو کردند.

مامیتوف در این دیدار انتخاب سردار بردی محمداف به ریاست جمهوری ترکمنستان را به وی تبریک گفت و برای این مقام ترکمن آرزوی موفقیت کرد.

وی گفت: قرقیزستان علاقه مند به توسعه روابط پویا و پایدار با ترکمنستان و همکاری در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه است، در این راستا همکاری در زمینه انرژی و کشاورزی در اولویت است و همچنین لازم است گفتگوی پارلمانی بین دو کشور گسترش یابد.

مقام قرقیز یادآور شد: در ژوئن سال گذشته سادیر جباراف ، رییس جمهور قرقیزستان به ترکمنستان سفر کرد و از سردار بردی محمداف برای دیدار رسمی از بیشکک دعوت کرد.

بردی محمداف نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: ترکمنستان در نظر دارد مشارکتی همه جانبه با جمهوری قرقیزستان ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و قرقیزستان؛ انرژی محور مذاکرات

دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و قرقیزستان؛ انرژی محور مذاکرات