مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 16:272022-05-13اقتصادي

11 نکته درباره 11 طرح پتروپالایشگاهی


تعدد طرح های پتروپالایشی تعریف شده در دولت سیزدهم این نگرانی را ایجاد کرده است که تجربه شکست طرح پالایشی هفت خواهران در دولت نهم و دهم تکرار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، رویکرد وزارت نفت از توجه صرف به خام فروشی منابع هیدروکربوری به توسعه زنجیره ارزش از طریق احداث پتروپالایشگاه ها تغییر کرد.

در این بین پیشبرد 8 طرح پتروپالایشی ذیل قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی یا قانون پتروپالایشگاه ها توسط بخش خصوصی و با حمایت وزارت نفت در دستور کار قرار گرفت.

البته در کنار این طرح ها، دو طرح پتروپالایشگاه آدیش جنوبی و مهر خلیج فارس نیز قبلا توسط بخش غیردولتی پیگیری شده و به پیشرفت فیزیکی مناسبی رسیده است.

در کنار حمایت از طرح های پتروپالایشی شرکت های خصوصی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز به صورت جداگانه طرح احداث یک پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه ای به نام شهید سلیمانی را تدوین کرده و به مرحله اجرا رسانده است.

همچنین این شرکت به دنبال احیای طرح هفت خواهران پالایشی تدوین شده در دولت نهم و دهم است.

از این 7 طرح تنها طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسیده و مابقی طرح ها همچون طرح پالایشگاه آناهیتا، خوزستان، کاسپین و غیره در مرحله مطالعات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 نکته درباره 11 طرح پتروپالایشگاهی

11 نکته درباره 11 طرح پتروپالایشگاهی