مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 08:072022-05-14اجتماعي

میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان مرکزی از میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر خبر داد.

- معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ،در گفت و گو با خبرنگار فارس در روز جهانی پرندگان مهاجر از حضورسالانه 20 هزار قطعه پرنده مهاجر در 46 گونه زیستی در تالاب میقان خبر داد .

زهره موسوی افزود: از سال 2006 هر ساله دومین شنبه ماه می که امسال مصادف است با 24 اردیبهشت، به نام روز جهانی پرندگان مهاجر شناخته می شود وهدف از برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر به منظور آگاه کردن مردم به درک اهمیت حضور پرندگان در محیط های طبیعی و ترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر می باشد.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی پرندگان مهاجر رویدادی بین المللی است که در آن بر اهمیت وجود پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تأکید شده است افزود: کوچ یا مهاجرت پرندگان به سفرهای منظم فصلی گفته میشود که بسیاری از گونه های پرندگان در پاسخ به تغییرات آب و هوا، دسترسی به مواد غذایی، و یا زیستگاه انجام می دهند.

موسوی خاطر نشان کرد: در هر سال شعارروز جهانی پرندگان مهاجر بر روی هدف و عنوان به خصوصی متمرکز می شود و امسال روز جهانی پرندگان مهاجر با شعار به خاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر

میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر