مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-14سياسي

حاکم دوبی با برادر رییس سابق امارات بیعت کرد


محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر، معاون رییس امارات و حاکم دوبی برای اداره امور امارات در دوره انتقالی از محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات کسب اجازه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از صدی البلد، محمد بن زاید، ولیعهد دوبی و برادر خلیفه بن زاید است که روز جمعه در سن 73 سالگی درگذشت.

طبق قانون اساسی امارات، شورای عالی فدرال از بین اعضای خود یک رییس و یک معاون رییس را برای یک دوره 5 ساله ریاست انتخاب می کند و هرگاه سمت رییس یا قائم مقام او با فوت یا استعفا یا پایان دوران تصدی پست هر یک از آنها در امارت به هر دلیلی خالی شود، شورای عالی ظرف یک ماه از آن تاریخ برای تشکیل جلسه دعوت می شود تا بر اساس اصل (52) قانون اساسی، جانشینی را برای تصدی پست خالی مانده انتخاب کنید.

همچنین به هنگام خالی شدن منصب ریاست بنا به هر دلیلی، اختیارات وی به معاون رییس انتقال می یابد؛ به این معنی که محمد بن راشد آل مکتوم ، حاکم دوبی اداره امور کشور در دوره انتقالی را برعهده خواهد داشت.

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی قرار است پس از تشییع جنازه رییس امارات، شورای عالی فدرال امارات نشستی برای بررسی زمانبندی قانونی و انتخاب رییس جدید برگزار کند و پیش بینی می شود محمد بن زاید به عنوان رییس جدید امارات منصوب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکم دوبی با برادر رییس سابق امارات بیعت کرد

حاکم دوبی با برادر رییس سابق امارات بیعت کرد