مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 10:372022-05-14اجتماعي

ثبت گونه اردک سرسیاه و خارپشت اروپایی شرقی در همدان


سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به مشاهده دو گونه جدید از ثبت رسمی دو گونه اردک سر سیاه و خارپشت اروپایی شرقی در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان سیده مریم محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردیبهشت جاری، یک فرد خارپشت اروپایی شرقی(خارپشت سینه سفید جنوبی) در شهرستان اسدآباد توسط عکاس حیات وحش علی ثقفی ثبت شد.

وی با بیان اینکه این نخستین ثبت این گونه برای استان همدان بوده است بیان کرد: همچنین این عکاس حیات وحش در 20 اردیبهشت ماه توانست یک جفت اردک سرسیاه نر و ماده را در شهرستان همدان برای اولین بار ثبت کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: وضعیت حفاظتی هر دو گونه در IUCN (فهرست سرخ گونه ها)در شرایط کمترین نگرانی قرار دارد و اردک سرسیاه در ایران به عنوان گونه حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست شناخته می شود.

وی با بیان اینکه خارپشت اروپایی شرقی با نام علمی erinaceus concolor بومی جنوب غربی آسیا، قفقاز و شمال ایران است گفت: پشت و پهلوهای این خارپشت پوشیده از خارهای تیز و یکنواخت به طول تقریبی 30 میلی متر است، خارها به تناوب دارای رنگ های روشن و تیره با نوک سیاه دارند.

محمدی با بیان اینکه قسمت صورت و زیر بدن این جانور را موهای نرم و معمولاً به رنگ شکلاتی پوشانده شده است افزود: در اکثر این خار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت گونه اردک سرسیاه و خارپشت اروپایی شرقی در همدان

ثبت گونه اردک سرسیاه و خارپشت اروپایی شرقی در همدان