مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 11:322022-05-14سياسي

«نقاش بهشت» 92 ساله شد/ آثار حسین محجوبی از صلح می گوید


دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در گرامیداشت 92 سالگی حسین محجوبی گفت: مفهوم صلح در تمامی آثار استاد محجوبی، نمایان و این مسئله از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیین نود و دومین سالروز تولد حسین محجوبی، نقاش و معمار نامدار کشورمان عصر روز جمعه 23 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

در این برنامه که با نمایش آثار استاد محجوبی ملقب نقش بهشت در موزه هنرهای زیبای سعدآباد همراه بود، سعید اوحدی (معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و عباس عراقچی (دبیر شورای روابط خارجی ایران) در کنار جمعی از هنرمندان و چهره های سیاسی و فرهنگی حضور داشتند.

اوحدی در این مراسم آثار محجوبی را نماد مقاومت و صلح و برگرفته از اندیشه پاک او دانست و گفت: این برنامه به پاس قدرشناسی از بیش از 60 سال خدمات و زحمات این استاد گرانقدر تدارک دیده شده و آثاری برای تمدن ایران و نسل های آینده به یادگار گذاشتند.

عباس عراقچی دیگر سخنران این برنامه بود که با تاکید بر قدر دانستن داشته ها در زمان حیات افزود: من متخصص هنر و نقاشی نیستم ولی به عنوان یک علاقه مند هنر عنصر صلح را در همه آثار استاد محجوبی پررنگ می بینم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نقاش بهشت» 92 ساله شد/ آثار حسین محجوبی از صلح می گوید

«نقاش بهشت» 92 ساله شد/ آثار حسین محجوبی از صلح می گوید